Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Kormányzati Ügyfélvonal

Létrehozva: 2010. január 2.
Módosítás: 2019. július 18.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

A hivatal elérhetősége és vezetői

PiktogramKapcsolódó anyagok

?

ikonHivatalkereső

?

Hivatalkereső

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk


Szervezet bemutatása, célja, hivatása
Szervezet feladatai
A szervezet által nyújtott segítségnyújtási szolgáltatások
Szervezet elérhetősége

Szervezet bemutatása, célja, hivatása

A Kormányzati Ügyfélvonal 1818-as rövidített hívószámon elérhető telefonos ügyfélszolgálat, amely az országos telefonos ügyfélszolgálat bázisaként működik. Az országos telefonos ügyfélszolgálat a Kormányzati Ügyfélvonal mellett csatlakozott ügyfélszolgálatokból áll.

A Kormányzati Ügyfélvonal feladatellátását az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendeletben meghatározottak alapján végzi. §

Szervezet feladatai

Az ügyfélszolgálat a 1818-as rövidített hívószámon, az év minden napján 0-24 órában fogadja az állampolgárok, vállalkozások és költségvetési szervek megkereséseit, és nyújt teljeskörű szolgáltatást hét csatornán - vezetékes és mobil telefon, VoIP, e-mail, sms, fax, fórum és chat elérhetőségeken - keresztül a hozzá fordulóknak.

A Kormányzati Ügyfélvonal kiemelt feladatai közé tartozik a gyors, pontos és naprakész tájékoztatás, az e-közigazgatási szolgáltatások és alkalmazások támogatása, valamint telefonos és elektronikus segítségnyújtás a közigazgatási ügyintézéssel kapcsoltban. Ezen feladatok ellátása alapján a Kormányzati Ügyfélvonal az integrált e-közszolgáltatások ügyfélszolgálati nemzeti kompetencia központja.

A szervezet által nyújtott segítségnyújtási szolgáltatások

Általános tájékoztatás: a Kormányzati Ügyfélvonal kiemelt feladata az általános közigazgatási kérdések megválaszolása, így a szervezet 0-24 órában információt nyújt a közigazgatási szervek elérhetőségéről, ügyfélfogadási idejéről, feladat- és hatásköréről, valamint az általuk kezelt ügyek intézésének folyamatairól. Segítséget nyújt továbbá a szükséges jogszabályok megtalálásában is, és magas szakmai színvonal mellett közérthető tájékoztatást ad a konkrét ügyre vonatkozó jogszabályi helyekről. Feladata ezen túl az ügyfelek közigazgatással kapcsolatos panaszainak, bejelentéseinek fogadása, és az illetékes közszolgáltatást, elektronikus közszolgáltatást nyújtó, illetve az elektronikus közszolgáltatás nyújtására jogszabály által kötelezett szervhez történő továbbítása.

Személyes ügyintézés támogatása: a Kormányzati Ügyfélvonal felvilágosítást ad a kormányablakokban, az okmányirodákban és a különböző hatóságok ügyfélszolgálati irodáiban intézhető ügyekkel kapcsolatban. A szervezet pontos, naprakész információkkal segíti az ügyfelet a személyes ügyfélszolgálatok felkeresése előtt. Segítséget nyújt a megfelelő ügytípus megtalálásához, az ügyintézés helyszínének és időpontjának kiválasztásához, valamint az ügyintézéshez szükséges okmányok és iratok meghatározásban.

Elektronikus ügyintézés támogatása: a Kormányzati Ügyfélvonal telefonos segítséget nyújt az interneten, elektronikus eszközökön intézhető közigazgatási ügytípusok esetében a regisztrációtól a nyomtatványok, illetve űrlapok kitöltéséig. Kiemelt feladatát a Kormányzati Portál szolgáltatások igénybevételének segítése, az Ügyfélkapuval elérhető elektronikus közigazgatási szolgáltatások felhasználóinak támogatása, meghatározott szervezetek elektronikus ügyintézésével kapcsolatos technikai hibabejelentések fogadása és továbbítása a megfelelő ügyeletek részére.

Telefonos ügyintézés: a Kormányzati Ügyfélvonal a 1818-as telefonszámon státuszinformációt ad egyes folyamatban lévő okmányügyek intézésével kapcsolatban. A folyamatos fejlesztések eredményeképpen az egyes ügyek már közvetlenül telefonon keresztül is intézhetők. A telefonos ügyfélszolgálat jelenleg egységes, kiterjedt tájékoztatási szolgáltatással rendelkezik, kiemelt stratégiai célja a közszolgáltatásokkal kapcsolatos telefonos ügyintézés fejlesztése. A telefonos ügyintézés alapfeltétele az ügyfelek telefonos azonosítása, melyhez szükséges a Telefonos Azonosítás és a Rendelkezési Nyilvántartás elnevezésű szolgáltatások igénybevétele.

Foglalkoztatás bejelentés (185): a Kormányzati Ügyfélvonal kiemelt szolgáltatása a 185-ös hívószámon működő telefonos foglalkoztatás bejelentés. A szervezet a 185-ös számon fogadja az egyszerűsített foglalkoztatás (EFO) és a háztartási munka bejelentéseket, valamint az iskolaszövetkezet és a nappali tagozatos tanuló között létrejött munkaviszony bejelentéseket, majd a felvett adatokat továbbítja a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére.

Egyéb feladatok: a Kormányzati Ügyfélszolgálat egyedi megállapodás alapján - egységes szolgáltatási szinten, egységes kommunikációval, egységes folyamatok mellett - ellátja egyes közigazgatási szervek telefonos és elektronikus ügyfélszolgálati feladatait, illetőleg igény szerint munkaidő után vagy megemelkedett hívásszám esetén fogadja a más államigazgatási szervek ügyfélszolgálatához érkező hívásokat és megkereséseket.

Szervezet elérhetősége

Szervezet neve: Kormányzati Ügyfélvonal

Telefonszáma: Magyarországról: 1818

Külföldről: +36 (1) 550-1858

Fax száma: Magyarországról: +36 (1) 550-1859

Külföldről: +36 (1) 550-1859

SMS: Magyarországról: +36 30 246 6250, +36 70 443 8056

E-mail címe: 1818@1818.hu

Internet címe: www.1818.hu

Területi, helyi szervek elérhetősége:

Központi szolgáltatás, a világ bármely részében igénybe vehető a kiépített kommunikációs csatornák révén.

Ugrás vissza...